Η βιβλιοθήκη μας

Υπεύθυνη Σχολικής Βιβλιοθήκης: ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΝΝΑ

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

123

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, την ημέρα που γεννήθηκε ο μεγάλος Δανός παραμυθάς Χανς Κρίστιαν Άντερσεν. Την καθιέρωσε η Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (Ιnternational Board on Books for Young People – ΙΒΒΥ) το 1966. Από τότε, κάθε χρόνο, ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της οργάνωσης αυτής ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα, που διανέμονται σε όλο τον κόσμο, με σκοπό να τονίσουν την αξία των βιβλίων και της ανάγνωσης και να ενθαρρύνουν τη διεθνή συνεργασία για την ανάπτυξη και τη διάδοση της λογοτεχνίας για παιδιά και νέους.

Σε όλες τις χώρες, τα παιδιά, οι συγγραφείς, οι εικονογράφοι, οι μεταφραστές, οι βιβλιοθηκάριοι, οι εκδότες και οι εκπαιδευτικοί γιορτάζουν την παγκόσμια αυτή ημέρα με διάφορες εκδηλώσεις σε σχολεία, βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία, πλατείες και άλλους χώρους, δείχνοντας έτσι την αγάπη και το ενδιαφέρον τους για τα βιβλία και το διάβασμα.

Το 2021 υπεύθυνο για το υλικό του εορτασμού είναι το Τμήμα των Η.Π.Α. Το μήνυμα γράφτηκε από την Αμερικανίδα ποιήτρια Margarita Engle, γεννημένη στο Λος Άντζελες από Αμερικανό πατέρα και Κουβανή μητέρα.

Το μήνυμα της Διεθνούς Οργάνωσης Βιβλίων για τη νεότητα (ΙΒΒΥ) για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου 2.4.2021

Η μουσική των λέξεων – Margarita Engle (Η.Π.Α.)

Όταν διαβάζουμε, το μυαλό μας βγάζει φτερά.
Όταν γράφουμε, τα δάχτυλά μας τραγουδούν.

Οι λέξεις είναι ήχοι από τύμπανα και φλάουτα στη σελίδα,
καλλίφωνα πουλιά που πετούν ψηλά, ελέφαντες που σαλπίζουν,
ποτάμια που κυλούν, καταρράκτες που ξεχύνονται,
πεταλούδες που στροβιλίζονται
ψηλά στον αέρα!

Οι λέξεις μας καλούν να χορέψουμε – ρυθμούς, στίχους, χτυποκάρδια, παλιές ιστορίες και νέες,
φανταστικές και αληθινές.

Είτε είσαι στο σπίτι ασφαλής
ή τρέχεις να περάσεις τα σύνορα για μια άλλη χώρα
και μια ξένη γλώσσα, οι ιστορίες και τα ποιήματα
σου ανήκουν.

Όταν μοιραζόμαστε λέξεις, οι φωνές μας
γίνονται η μουσική του μέλλοντος,
ειρήνη, χαρά και φιλία,
μια μελωδία
ελπίδας.

Αν σας έχουν λείψει τα αγαπημένα σας βιβλία, επισκεφτείτε τις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις και απολαύστε αγαπημένα σας βιβλία!

·         http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria_list.asp (Μικρός αναγνώστης)

·         https://www.openbook.gr/mikros-anagnostis/

·         Ηλεκτρονικό αναγνωστήριο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας https://www.youtube.com/watch?v=pHI1m3yTvEE


Εσωτερικός Κανονισμός Βιβλιοθήκης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας της Σχολικής Βιβλιοθήκης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μεσσήνης συντάχθηκε σύμφωνα με την με αριθ. πρωτ.: Φ14/22511/Δ1/9-2-2018 (ΦΕΚ Β΄688/28-02-2018) Υ.Α. Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Ίδρυση Δικτύου Σχολικών Βιβλιοθηκών Δημόσιων Δημοτικών Σχολείων».

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες της Σχολικής Μονάδας, απαντά στις τρέχουσες ανάγκες των χρηστών και μπορεί να ανανεωθεί μερικώς ή στο σύνολό του, κάθε φορά που οι συνθήκες το επιβάλλουν, όπως αυτές θα εκτιμώνται και θα αναλύονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον/την υπεύθυνο/η της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

Ο Κανονισμός αναρτάται σε εμφανές σημείο της Σχολικής Βιβλιοθήκης, στην ιστοσελίδα του σχολείου και αντίγραφό του διατηρείται στο αρχείο της Σχολικής Μονάδας. Οι μαθητές, οι μαθήτριες και οι γονείς τους ενημερώνονται για τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς.

Α. Σκοπός της Σχολικής Βιβλιοθήκης είναι:

α) Η παροχή σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες της σχολικής μονάδας ενός χώρου που επιτρέπει τη φυσική και διανοητική πρόσβαση στην πληροφόρηση και στον κόσμο των ιδεών.

β) Η υιοθέτηση των αρχών διακήρυξης της UNESCO/IFLA για τις Σχολικές Βιβλιοθήκες, με έμφαση σε αυτές που αναφέρονται στην ελεύθερη και ισότιμη πρόσβαση των χρηστών στα μέσα, τις πηγές και τις υπηρεσίες μάθησης που προσφέρονται.

γ) Η καλλιέργεια μίας μακρόχρονης σχέσης των μαθητών/τριών με τον κόσμο του έντυπου λόγου και της εικόνας, μέσα από την απόλαυση του διαβάσματος.

δ) Η υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου.

Για να πετύχει τα παραπάνω, η Σχολική Βιβλιοθήκη, μέσα του/της υπεύθυνου/ης, αλλά και του Συλλόγου Διδασκόντων, επιδιώκει:

1. Να αγκαλιάσει η Σχολική Βιβλιοθήκη όσο το δυνατόν περισσότερες πλευρές του εκπαιδευτικού έργου.

2. Να ενημερώσει τους χρήστες και να εμπλουτίσει τη συλλογής της Βιβλιοθήκης.

3. Να εξοικειώσει τους μαθητές/τριες με τη λειτουργία μιας σύγχρονης βιβλιοθήκης.

4. Να συμβάλλει στη δικτύωση της Σχολικής Βιβλιοθήκης με άλλες και την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και καλών πρακτικών.

Ως χρήστες ορίζονται τα μέλη της σχολικής κοινότητας και συγκεκριμένα οι μαθητές/τριες, το διδακτικό και βοηθητικό προσωπικό, προς όφελος των οποίων λειτουργεί η Σχολική Βιβλιοθήκη. Τα μέλη έχουν δικαίωμα χρήσης του χώρου και του υλικού της βιβλιοθήκης. Από τα μέλη της σχολικής κοινότητας οι μαθητές/τριες καλύπτουν, κατά προτεραιότητα, έναντι των άλλων χρηστών, τις εκπαιδευτικές και μορφωτικές ανάγκες τους.

Η Βιβλιοθήκη λειτουργεί με την παρουσία του/της υπευθύνου/ης, που έχει οριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων. Συγκεκριμένα: η βιβλιοθήκη θα παραμένει ανοιχτή για δανεισμό και επιστροφή κάθε Δευτέρα 11:40-12:15, Τρίτη 9:15-10:00, Παρασκευή 11:40-12:15 οι οποίες αναρτώνται σε εμφανή σημεία του σχολείου.

Οι μαθητές θα εισέρχονται τις παραπάνω ώρες και ημέρες με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού της τάξης στον χώρο της βιβλιοθήκης για δανεισμό.

Η επιστροφή των βιβλίων θα πραγματοποιείται τις ίδιες ημέρες της εβδομάδας που ορίστηκαν.

Κάθε εκπαιδευτικός, με τους μαθητές/τριες του τμήματός του, μπορεί να έχει πρόσβαση στο χώρο της σχολικής βιβλιοθήκης και εκτός των τακτικών ωρών λειτουργίας της, μετά από συνεννόηση με τον/την υπεύθυνο/η της βιβλιοθήκης. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι απαραίτητος ο προγραμματισμός εκ των προτέρων, με συμπλήρωση σχετικού πλάνου, ώστε να μην υπάρχει σύμπτωση χρήσεων.

Στο πλαίσιο της προστασίας από τον Covid19 και της εξασφάλισης της προσωπικής ασφάλειας στη βιβλιοθήκη τηρούνται τα παρακάτω μέτρα:

  1. Καλός αερισμός της αίθουσας και συχνός καθαρισμός των επιφανειών.
  2. Υποχρεωτική χρήση μάσκας και απολύμανση χεριών.
  3. Μέγιστος αριθμός μαθητών, που παρευρίσκονται ταυτόχρονα στη βιβλιοθήκη: δύο(2).

Ο χώρος της Σχολικής Βιβλιοθήκης παρέχει τις εξής δυνατότητες στους χρήστες:

α) Αναζήτηση βιβλίων, περιοδικών, επιτραπέζιων παιχνιδιών για ανάγνωση, μελέτη, δανεισμό, παιχνίδι.

β) Παρακολούθηση ταινιών ή εκπαιδευτικών βίντεο.

γ) Χρήση του χώρου για διενέργεια δράσεων (εκπόνηση εργασίας στα πλαίσια της μαθησιακής διαδικασίας, παιγνιώδεις δραστηριότητες μάθησης, δημιουργία εικαστικών έργων, παρουσίαση βιβλίων ή θεατρικών έργων, οργάνωση εκθέσεων, φιλοξενία συγγραφέων/εικονογράφων κλπ, σχεδιασμό θεματικού περιοδικού, σχολικής εφημερίδας, κόμικς κ.ά.).

δ) Πρόσβαση σε υπολογιστές και στο διαδίκτυο, για διενέργεια έρευνας, μελέτης, αναζήτησης πληροφοριών και συνεργασίας με άλλα σχολεία στα πλαίσια εκπαιδευτικών προγραμμάτων του σχολείου.

ε) Φωτοτύπηση ελεγχόμενου αριθμού σελίδων σύμφωνα με τους ισχύοντες κανόνες, από υλικό που ενδιαφέρει τα μέλη. Δεν επιτρέπεται η αναπαραγωγή ολόκληρων έργων.

Οι χρήστες μπορούν να αναζητήσουν μόνοι τους το υλικό που τους ενδιαφέρει στα ράφια. Ο δανεισμός, η παραγωγή φωτοαντιγράφων και η χρήση τεκμηρίων που χαρακτηρίζονται ως σπάνια, καθώς και η πρόσβαση σε υπολογιστές πραγματοποιούνται μόνο με την παρουσία και την επίβλεψη του/της υπεύθυνου/ης της Σχολικής Βιβλιοθήκης.

Μέσα στους χώρους της Βιβλιοθήκης, τηρείται ησυχία και δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητών και ροφημάτων, εκτός νερού. Απαραίτητος επίσης είναι και ο σεβασμός στο υλικό της Βιβλιοθήκης (Η/Υ, φωτοτυπικά, έπιπλα, βιβλία κ.τ.λ.). 

Το υλικό της συλλογής διατίθεται στα μέλη για διάβασμα και για δανεισμό. Οι χρήστες δεν ξαναβάζουν στα ράφια τα βιβλία, αλλά τα αφήνουν σε χώρο που υποδεικνύεται από τον υπεύθυνο της βιβλιοθήκης.

Η βιβλιοθήκη είναι δανειστική για όλο το υλικό της.

Οι χρήστες είναι υπεύθυνοι για τα βιβλία που χρησιμοποιούν. Υπογραμμίσεις ή σημειώσεις στα βιβλία δεν επιτρέπονται. Το μέλος που χάνει ή επιστρέφει υλικό κατεστραμμένο, υποχρεούται να το αντικαταστήσει.

Όλοι οι χρήστες που είναι χρεωμένοι με ληξιπρόθεσμα βιβλία δεν έχουν το δικαίωμα άλλου δανεισμού.

Ο καθένας δανείζεται για τον εαυτό του (δεν επιτρέπεται να το δώσει σε άλλους) και επιστρέφει το βιβλίο ο ίδιος, εκτός και αν οι συνθήκες δεν το επιτρέπουν και έχει συμφωνηθεί εξαρχής με τον/την υπεύθυνο/η άλλος τρόπος συναλλαγής.

Δεν επιτρέπεται η εξαγωγή βιβλίου ή άλλου υλικού, αν δεν έχει περάσει από τη διαδικασία δανεισμού από τον/την υπεύθυνο/η της Βιβλιοθήκης.


Halloween στη βιβλιοθήκη

Αγαπητοί γονείς και μικροί μας αναγνώστες,

Στο πλαίσιο του Halloween ? στολίστηκε ανάλογα η βιβλιοθήκη ? και ακολουθώντας το κλίμα της γιορτής κάνουμε ένα αφιέρωμα σε βιβλία μυστηρίου και σας περιμένουμε.

Χρόνια πολλά για την εθνική μας επέτειο!


6 ΜΑΡΤΙΟΥ : ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

Η παιδική λογοτεχνία μέσα από τη μυθοπλασία περνά γνώσεις στα παιδιά, που αφορούν ψυχολογικά και κοινωνικά θέματα. Με αυτόν τον τρόπο, το παιδί ενημερώνεται και ενδυναμώνεται, ώστε να είναι έτοιμο να μυηθεί ομαλά στην κοινωνία και να αντιμετωπίσει δυσχέρειες, όπως είναι και ο σχολικός εκφοβισμός. Δεν είναι απαραίτητο να έχουμε κρούσματα βίας και σχολικού εκφοβισμού για να μιλήσουμε για τη φιλία, τη συνεργασία, τον αλληλοσεβασμό, την ενσυναίσθηση καθώς και το δικαίωμα κάθε παιδιού να περνάει όμορφα στο σχολείο. Μια σειρά από αξιόλογα και βραβευμένα βιβλία με θέμα τη διαφορετικότητα, τον ρατσισμό και τη σχολική βία θα προβάλλονται και θα διατίθενται προς δανεισμό την προσεχή εβδομάδα στο χώρο της βιβλιοθήκης.

Thumbnail 768x1024

Νέοι τίτλοι βιβλίων

Στα πλαίσια της ανανέωσης της σχολικής βιβλιοθήκης παραλάβαμε καινούρια  ξενόγλωσσα βιβλία για όλα τα επίπεδα και ενδιαφέροντα και περιμένουμε τους μικρούς μας αναγνώστες να μας επισκεφθούν.

Thumbnail123 768x1024


IMG 2942 1024x768

ΠΡΩΪΝΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ

Είμαστε στις αρχές ενός καινούριου χρόνου, μιας νέας δεκαετίας γεμάτης όνειρα για ένα πιο αισιόδοξο κι ελπιδοφόρο μέλλον μέσα σ? έναν κόσμο αβέβαιο και διαρκώς μεταβαλλόμενο. Η επιλογή του βιβλίου “Παλιόπαιδο” της Αγγελικής Δαρλάση, σε εικονογράφηση της Ίριδας Σαμαρτζή δεν ήταν λοιπόν τυχαία. Το διαβάσαμε με τους μαθητές της Ε? τάξης και μας άγγιξε όλους. Γιατί; Ίσως ,γιατί με τρυφερότητα και μοναδική ευαισθησία η συγγραφέας απέδωσε μια σκληρή, αλλά ρεαλιστική ιστορία. Ίσως, γιατί η φτώχεια, που οδηγεί ενίοτε στην παραβατικότητα και στον κοινωνικό αποκλεισμό, δεν μας ακούγεται πια κάτι ξένο. Ίσως, γιατί το να γκρεμίζεις τα παιδικά όνειρα,είναι σαν να στερείς τον κόσμο από την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο. Τα παιδιά με μοναδική ευχέρεια και σοβαρότητα προσέγγισαν τον ήρωα της ιστορίας , εισέπραξαν το βαθύτερο νόημα της ιστορίας και συμμετέχοντας σε βιωματική δράση έβγαλαν τα δικά τους συμπεράσματα. Καλή χρονιά με υγεία, χαρά και ευημερία!


Library 1024x768

IMG 3651 E1580844107656 225x300
IMG 3653 E1580844338944 225x300
IMG 3655 E1580844460804 300x225
IMG 3643 1024x768
IMG 3645 1024x768