Μεταμόρφωσης Σωτήρος 87, Μεσσήνη 242 00
2 Δημοτικό Σχολείο Μεσσήνης Ενημέρωση Ασφαλή μετάβαση στο Σχολείο – ένα πρόγραμμα στο ScratchJr

Ασφαλή μετάβαση στο Σχολείο – ένα πρόγραμμα στο ScratchJr

Codeweek 2

Φτιάξουμε μαζί ένα πρόγραμμα-παιχνίδι στο ScratchJr για την ασφαλή μετάβαση των μαθητών στο Σχολείο.

Περιγραφή: Όταν πηγαίνουμε στο Σχολείο συναντάμε τους σχολικούς τροχονόμους. Δεν περνάμε ποτέ στο απέναντι πεζοδρόμιο, ακόμη κι αν υπάρχει διάβαση, αν πρώτα η σχολική τροχονόμος δεν έχει σηκώσει το STOP και τα αυτοκίνητα δεν έχουν σταματήσει να κινούνται.
Θα φτιάξουμε μαζί ένα πρόγραμμα-παιχνίδι στο ScratchJr με θέμα την ασφαλή μετάβαση στο Σχολείο.
Στο παιχνίδι μας θα υπάρχει ένα κοριτσάκι που θέλει να περάσει τον δρόμο για να πάει στο σχολείο και μία σχολική τροχονόμος που όταν κάνουμε κλικ επάνω της, θα φωνάζει στοπ, ώστε να σταματήσουν να κινούνται τα αυτοκίνητα.
Τότε, το κοριτσάκι θα μπορεί να περάσει τον δρόμο με ασφάλεια. Προσοχή όμως! Μην είναι κανένα αυτοκίνητο στο πέρασμά της γιατί θα χτυπήσει!
Προαπαιτούμενα: Να έχουν έρθει, τα παιδιά, σε επαφή με το ScratchJr και να έχουν εξοικειωθεί με τη χρήση σεναρίων και των καρτών του.
Υλικό: Υπολογιστής, tablet, ή smartphone με εγκατεστημένο το ScratchJr.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  • Ανοίγουμε το ScratchJr και πατάμε το «+» για να φτιάξουμε νέο Έργο.
    • Διαγράφουμε τυχόν αντικείμενα που μας έχει εμφανίσει (τον Tic ή τη γατούλα).
  • Επιλέγουμε για σκηνικό την πόλη με τα μεγάλα κτίρια και προσθέτουμε τρία αντικείμενα:
    • ένα αυτοκίνητο,
    • ένα κοριτσάκι
    • και μία κοπέλα.

Μικραίνουμε τα αντικείμενα κατά 6 φορές για να ταιριάζουν καλύτερα στο σκηνικό.

Codeweek 1
  • Τα τοποθετούμε στη σκηνή, όπως στην παρακάτω φωτογραφία:
Codeweek 2
  • Τώρα θα φτιάξουμε τα σενάρια για τα τρία αντικείμενα.
    • Για την κοπέλα, που στο παιχνίδι μας θα είναι η σχολική τροχονόμος, θέλουμε όταν πατάμε κλικ επάνω της, να φωνάζει STOP και να στέλνει ένα «κόκκινο» μήνυμα στο αυτοκίνητο κι ένα «πράσινο» μήνυμα στο κοριτσάκι.

Επιλέγουμε τη σχολική τροχονόμο και προσθέτουμε το παρακάτω σενάριο:

Codeweek 3

  • Το κοριτσάκι θέλουμε να φτάνει κοντά στο κτίριο του Σχολείου (το μεσαίο κίτρινο κτήριο) και στη συνέχεια να περιμένει μέχρι η σχολική τροχονόμος να σταματήσει την κυκλοφορία για να περάσει απέναντι. Αρχικά θα πατήσουμε να εμφανιστεί το πλέγμα για να μετρήσουμε πόσα βήματα μπροστά πρέπει να κάνει το κοριτσάκι για να φτάσει κοντά στο σχολείο του (εμείς τα μετρήσαμε 10). 

Τώρα θα φτιάξουμε τρία σενάρια.

  • Το πρώτο είναι, όταν πατήσουμε τη σημαία να προχωρήσει μπροστά 10 τετράγωνα για να φτάσει κοντά στο σχολείο.
Codeweek 4
  • Το δεύτερο είναι να πηγαίνει 5 τετράγωνα επάνω για να μπει στο σχολείο της, όταν λάβει το «πράσινο» μήνυμα από τη σχολική τροχονόμο. Πριν μπει στην τάξη θα μας χαιρετάει λέγοντάς μας «Καλημέρα!».
Codeweek 5
  • Το τελευταίο σενάριο αφορά την περίπτωση που το κοριτσάκι χτυπήσει με το αυτοκίνητο. Θα αναπηδά και θα βγάζει ένα επιφώνημα «Άουτς». Τέλος, δεν θα μπορεί να πάει στην τάξη του…
Codeweek 6
  • Τέλος, το αυτοκίνητο θέλουμε να κινείται δεξιά-αριστερά –από τη μία άκρη στην άλλη- χωρίς σταματημό (απ’ όταν πατήσουμε την πράσινη σημαία), παρά μόνο όταν λάβει το «κόκκινο» μήνυμα, από τη σχολική τροχονόμο. Θα του προσθέσουμε και μια μικρή καθυστέρηση στην αρχή, για να μην πηγαίνει  παράλληλα με το κοριτσάκι, ενώ θα το βάλουμε να κινείται αργά, καθώς είναι σε κατοικημένη περιοχή.
Codeweek 7
  • Αφού ολοκληρώσεις τα σενάρια, πάτα την πράσινη σημαία για να ξεκινήσει το παιχνίδι. Κάνε κλικ στην σχολική τροχονόμο για να σταματήσει το αυτοκίνητο σε σημείο που δεν εμποδίζει την πρόσβαση στο σχολείο. Προσοχή! Το αυτοκίνητο δεν θα σταματήσει αμέσως!
Codeweek 8

ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ

Πρόκληση 1η: Αύξησε την ταχύτητα του αυτοκινήτου. Τι παρατηρείς; Πότε είναι πιο εύκολο να σταματήσει έγκαιρα το αυτοκίνητο; Μπορείς να αλλάξεις το σενάριο έτσι ώστε το αυτοκίνητο να ακινητοποιείται αμέσως όταν κάνουμε κλικ στη σχολική τροχονόμο;

Πρόκληση 2η: Πρόσθεσε ακόμη ένα αυτοκίνητο στη σκηνή. Βάλτο στη δεξιά πλευρά να κινείται αριστερά-δεξιά χωρίς σταματημό (και χωρίς καθυστέρηση στην αρχή) μέχρι να λάβει «κόκκινο» μήνυμα από τη σχολική τροχονόμο.

Codeweek2022 EmailFooter
Ετικέτες: , ,

Related Post

ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ

Την Παρασκευή 26 Απριλίου, οι μαθητές της Β’ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τα γραφείατου Σωματείου Εθελοντών Μεσσήνης. Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη πραγματοποιήθηκε σταπλαίσια του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα <<Εθελοντισμός-

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Δ’ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ RE:THINK – ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΦΟΙΦΑΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Δ’ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ RE:THINK – ΑΓΡΟΚΤΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΦΟΙΦΑ

Στις 23 Φεβρουαρίου 2024 οι μαθητές της Δ΄τάξης επισκέφθηκαν το Re:Think –Αγρόκτημα Φυσικής Καλλιέργειας Φοίφα στην Καλαμάτα προκειμένου ναπαρακολουθήσουν το πρόγραμμα: «Ο πολιτισμός της καλλιέργειας». Σκοπός τηςεπίσκεψης ήταν η επαφή

Agiasmos 2

Πραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος ΑγιασμόςΠραγματοποιήθηκε ο καθιερωμένος Αγιασμός

Παρουσία του δημάρχου Μεσσήνης, κ. Γιώργου Αθανασόπουλου, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου ο καθιερωμένος Αγιασμός για τη νέα Σχολική Χρονιά.